loading...
Welcome To Disco | پایگاه فرهنگی و تفریحی دیسکو ایرانیان
کلانتر بازدید : 677 نظرات (0)

هيچ وقت تصور نمي‌كردم كه خواست و اراده خدا به گونه‌اي باشد كه ديدار من و مادرم را پس از 27 سال در روز تولد حضرت زهرا(س) و روز مادر مقدر نمايد.
ایران: مرد جوان 27 ساله كه در نوزادي، به دنبال طلاق والدينش از مادر جدا افتاده بود، با تلاش گروه جويندگان عاطفه روزنامه ايران و همزمان با روز مادر، گمشده‌اش را در آغوش كشيد.

نهم خرداد امسال سرگذشت زندگي تلخ مرد جواني به نام مهدي در صفحه جويندگان عاطفه روزنامه ايران منتشر شد. مهدي كه خبرنگار يكي از روزنامه‌ها است در بخشي از نامه خود نوشته بود:

«سال 1361، زماني كه طفل شيرخواره‌اي بودم، پدر و مادرم به دليل اختلاف‌هاي شديد خانوادگي و به رغم ميل باطني مادرم، از هم جدا شدند. مدتي بعد پدرم با زن ديگري ازدواج كرد و نگهداري از من به پدربزرگ و مادربزرگ پدري‌ام كه ساكن روستاهاي همدان بودند سپرده شد. آنها تا 5 سالگي از من نگهداري كردند و در اين مدت بابا هر از گاهي در روستا به من سري مي‌زد. در حالي‌كه من هيچ برداشت و تصور روشني از مفهوم و واژه پدر و مادر نداشتم. به همين خاطر پدربزرگ و مادربزرگ را تنها دارايي خود مي‌دانستم و آنها همه اميدم بودند. تا اين‌كه يك روز بابا به روستا آمد و دست مرا به زور از دست پدربزرگ جدا كرد و با خود به شهر برد.

پس از آن مادربزرگ دل‌شكسته از شدت غصه و ناراحتي سكته كرد و سال‌ها خانه‌‌نشين شد. من نيز زندگي تازه‌اي را در كنار خانواده جديد پدر آغاز كردم. اما افسوس كه همه ناز و نعمت خانه پدربزرگ و مادربزرگ، ناگهان به عذاب و شكنجه‌اي سخت و دردناك در خانه پدري مبدل شد.

تمام سختي‌هايم از آنجا شروع شد كه دور از چشم بابا و زير كتك‌هاي نامادري عذاب مي‌كشيدم. به همين دليل جاي دندان‌هاي نامادري، زخم‌هاي انبردست و كبودي بدنم زير ضربه‌هاي شيلنگ آب را هرگز فراموش نمي‌كنم. زيرزمين ترسناك و تاريك نيز جايي بود كه بايد هر روز دو ساعت در آن زنداني مي‌شدم.

يك روز كه مثل همه روزها و طبق برنامه‌اي كه نامادري‌ برايم مشخص كرده بود مشغول جارو كردن حياط بزرگ خانه بودم كه ناگهان كسي مرا از پشت سر هل داد و من از ارتفاع زياد به داخل زيرزمين پرتاب شدم. وقتي به هوش آمدم خودم را روي تخت بيمارستان ديدم. پدر نيز به خاطر دروغ‌هايي كه نامادري تحويلش داده بود فكر مي‌كرد سر من به خاطر بازي با خواهر كوچكم به گوشه ديوار اتاق خورده.

در دوران مدرسه هميشه تنبل‌ترين شاگرد كلاس بودم و در خانه هم به خاطر نمره‌هاي درسي ضعيف دايم از پدر كتك مي‌خوردم. پدري كه نمي‌دانست علت اصلي افت تحصيلي من چيست. او به قدري گرفتار كار بود كه از عذاب و شكنجه من در خانه خبر نداشت كه به احتمال زياد هنوز هم نمي‌داند. چرا كه اگر حرفي مي‌زدم شكنجه‌ها و كتك‌هاي نامادري بيشتر مي‌شد.

آن زمان اهل خانه به من مي‌گفتند در آينده بيچاره‌ترين آدم جامعه خواهم بودم و هيچ وقت هم به جايي نمي‌رسم و پيشرفت نمي‌كنم. اما معدل 18 سال سوم دبيرستان و نمرات عالي دوره پيش‌دانشگاهي همه اهل خانه و معلمان و فاميل را بشدت متعجب كرد وقتي هم با رتبه زير 700 در كنكور سراسري قبول شدم، همه مات و مبهوت ماندند. دليل اصلي همه اين پيشرفت‌ها نيز نصيحت‌هاي پدربزرگ مهربان بود كه تنها راه من براي نجات از فضاي عذاب‌آور خانه را قبولي در دانشگاه مي‌دانست.

اما افسوس كه پدربزرگ هم دو سال بعد از قبولي من در دانشگاه مثل مادربزرگ مرا ترك كرد و از دنيا رفت. كودكي كه قرار بود هيچ وقت به جايي نرسد و بيچاره‌ترين آدم جامعه باشد، حالا يك خبرنگار شده اما افسوس كه به رغم تلاش‌هاي فراوانش تا به حال نتوانسته خبري از مادرش به دست آورد. بنابراين پس از لطف خدا، تنها چشم و اميدش به گروه جويندگان عاطفه روزنامه ايران دوخته شده است كه با تلاش و پيگير‌ي‌هاي خداپسندانه و نيكوكارانه‌ خود، ده‌ها گمشده همانند ما را در كمال ناباوري به هم رسانده‌اند و ...

نخستين تماس‌ها

پس از انتشار سرگذشت مهدي، تماس‌هاي فراواني با گروه جويندگان عاطفه روزنامه ايران برقرار شد. تا اين‌كه با پيگيري‌هاي گسترده، سرانجام سرنخ اصلي به دست آمد.

در اين ميان اطلاعاتي كه چند نفر از نزديكان مادر مهدي در اختيار ما گذاشتند، راهگشا بود. مهدي روز به روز به ديدار مادر اميدوارتر مي‌شد كه ناگهان يكي از نزديكان مادرش، به ما اطلاع داد كه مادر و پسر به هيچ‌عنوان نبايد يكديگر را ببينند. چرا كه اين ديدار به نفع زندگي مادر نيست. مهدي با شنيدن اين خبر در بهت و حيرت غريبي فرو رفت. با اين وجود، دست‌اندركاران گروه جويندگان عاطفه نااميد نشده و باز هم به تلاش دراين‌باره ادامه دادند. تا اين‌كه سرانجام پسرعمه مادر مهدي در تماس با روزنامه خبر شورانگيزي به ما داد. مادر مهدي تحت شرايط ويژه‌اي حاضر به گفت‌وگوي كوتاه تلفني با فرزندش شد.

فكرش را هم نمي‌كردم

مهدي در اين‌باره گفت: روز سه‌شنبه – 19 خرداد – كه به من خبر دادند نمي‌توانم مادرم را ببينم، قطره‌هاي اشك از چشمانم جاري شد و ضمن دعا از خداي مهربان و توسل به حضرت زهرا(س)، خواستم نعمت ديدار مادر را به من هديه دهد كه بالاخره دعاهايم خيلي زود مستجاب شد و زماني كه مسئول گروه جويندگان عاطفه روزنامه ايران، تلفني با من تماس گرفت و از جلب رضايت مادر و خانواده‌اش براي ملاقات – يكشنبه 24 خرداد – خبر داد زيباترين و خوش‌ترين خبر زندگي‌ام را شنيدم. بعد هم سجده شكر به درگاه الهي به جا آوردم. به راستي كه از خوشحالي و هيجان در پوست خود نمي‌گنجيدم. يعني آرزوي ديرينه‌ام به حقيقت پيوسته بود؟!

وقتي سرگذشت زندگي‌ام همراه عكسي از دوران شيرخوارگي در روزنامه ايران منتشر شد، با خود مي‌گفتم اي كاش بتوانم امسال روز مادر را به مادرم تبريك بگويم. هيچ وقت تصور نمي‌كردم كه خواست و اراده خدا به گونه‌اي باشد كه ديدار من و مادرم را پس از 27 سال در روز تولد حضرت زهرا(س) و روز مادر مقدر نمايد. همان خدايي كه اراده‌اش بر اين بود كه بنده كوچكش در سال‌هاي كودكي و نوجواني از زير همه شكنجه‌ها و سختي‌ها جان سالم به‌در ببرد؛ همان خدايي كه بنا به عدالتش، روزگار خوشي را پس از ازدواج برايم رقم زد تا بتوانم اندوه گذشته را در كنار همسر مهربان و دختر كوچولوي شيرين زبانم فراموش كنم و...

ديدار مادر و فرزند

مهدي براي ديدار مادر بايد از تهران به شهر ديگري مي‌رفت. بنابراين صبح روز يكشنبه همراه همسر و دخترش زهرا، سوار بر اتوبوس با شوري وصف ناپذير حركت كرد. وقتي پس از چند ساعت به مقصد رسيدند، چند تن از اقوام مادر آنها را همراهي كردند. در كوچه قديمي جمعيت زيادي منتظر بودند و دوربين هاي فيلمبرداري و عكاسي هم آماده ضبط و ثبت لحظه ديدار شورانگيز بود.

مهدي مي‌گويد: «وقتي وارد خانه شده و كفش‌هايم را درآوردم پله‌ها را يكي يكي بالا رفتم. دست و پايم بشدت مي‌لرزيد. قلبم تند‌تند مي‌زد. وقتي با انگشت لرزان ضربه‌اي به در اتاق زدم و وارد شدم نگاهم به نگاه انساني افتاد كه سال‌ها در فراقش گريسته بودم. باورم نمي‌شد كسي كه روبه‌روي من ايستاده مادرم است. در حالي كه قدرت حرف زدن نداشتم در دل به مادر سلام كردم و هر چند او هم قدرت صحبت كردن نداشت جواب سلامم را از نگاهش شنيدم.

چند ثانيه‌اي با چشمان اشكبار در چشمان پر اشك مادر خيره شدم. مادري كه تا آن لحظه بي قرارش بودم. حسي غريب كه تا آن لحظه در حسرتش بودم و تازه فهميدم كه در اين سال‌ها از چه گوهر گرانبهايي محروم بوده‌ام. پس از لحظاتي جلو رفته و مادر را در آغوش گرفتم و بالاخره با مادرم هم صحبت شدم.

او گفت: «من و پدرت به‌خاطر مشكلات شديد خانوادگي از هم جدا شديم. اما همان موقع پدرت قول داد من بتوانم هر هفته تو را ببينم اما خيلي زود تو را به روستايي در اطراف همدان برد تا دستم به جگرگوشه‌ام نرسد. آن طور كه شنيدم پدرت خيلي زود ازدواج كرد اما من آنقدر احساس بدي داشتم كه تا هشت سال در خانه مادرم فقط به گذشته فكر مي‌كردم و از دوري تنها فرزندم عذاب مي‌كشيدم.

سال‌ها چشم‌انتظارت بودم و هر وقت زنگ خانه به صدا در مي‌آمد مي‌گفتم اين مهدي من است كه در مي‌زند. اما افسوس كه انتظارهايم تا امروز بي‌نتيجه ماند.»

مادر از دخالت‌هايي در زندگي مشترك‌شان گفت كه همان دخالت‌هاي بي‌جا موجب جدايي شان شد. به‌گفته برخي از اقوام، مادرم اين حرف‌ها و درددل‌ها را 27 سال براي كسي نگفته بود و كمتر كسي از اين ماجراها خبر داشت.»

همسر زهرا- مادر مهدي- نيز گفت: «مادر تو در حق بچه‌هاي من بيش از يك مادر، مادري كرد و من و فرزندانم مديون زحمت‌ها و محبت‌هاي بي دريغ او هستيم. چرا كه من همسرم را در تصادف از دست دادم اما مادر تو اجازه نداد كه بچه‌هاي من طعم تلخ بي‌مادري را احساس كنند.»

مادر مهدي گفت: «19 سال است كه ازدواج كرده‌ام و پسرم علي كه هم‌اكنون 17 سال دارد هميشه ياد مهدي گمشده‌ام را برايم زنده نگه مي‌داشت.من نمي‌دانم نامادري‌ات چرا با جگرگوشه من اين گونه رفتار كرده است. هرچند از او هيچ گلايه‌اي ندارم. چرا كه به هر حال تو در كنار او بزرگ شدي و رشد كردي. اما من هميشه سعي كردم فرزندان همسرم پس از مرگ مادرشان در آسايش باشند و احساس نكنند كه من نامادری آنها هستم.»

حرف آخر مهدي

هميشه سروده‌اي را با خود زمزمه‌مي كردم كه امروز حكايت زندگي من است. «روزي مي‌آيي از جاده انتظار و من مي‌دانم اين خيال سبز من واهي نيست و تو مي‌آيي مادر

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
پایگاه فرهنگی و تفریحی دیسکو ایرانیان ××× ثبت شده در ستاد ساماندهی پایگاه های ایرانی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • ویستا بلاگ
  • سرویس وبلاگ دهی
  • سایت ساز
  • سایت تفریحی و عاشقانه | Play Boy
  • Hamed.Sha2ow
  • سایت سرگرمی تفریحی نیکتاز
  • دانلود موزیک
  • .:: آتیش موزیک ::.
  • تور کیش
  • دانلودها|بازي فلش,نرم افزار,كليپ,عكس
  • ۞۝۩۞۝۩ آموزش لاغری (رایگان) ۞۝۩۞۝۩
  • تخصصی ترین سایت لاغری
  • (آموزش تخصصی لاغری (رایگان
  • دانلود آهنگ روز
  • ۩۞۩ ورود ممنوع ۩۞۩
  • عکس،فیلم،کلیپ،موزیک،آهنگ
  • دانلود فیلم و سریال روز
  • بزرگترین وب سایت تفریحی
  • ۩۞۩ مطالب خواندنی و دیدنی ۩۞۩
  • تور هند
  • پاتوق دخترا و پسرای ایرونی,عکس+دانلود+مطالب باحال+
  • ماسک کوچک کننده بینی
  • آموزه های زناشویی و شب زفاف
  • سیستم ابزاردهی وب تولزفا,افزایش پیج رنک و بازدید وبلاگ و وبسایت شما,کدهای ایکون و ترفندهای اینترنتی,دانلود و مطالب اموزشی برای اینترنت,اموز
  • سئو
  • تور ارمنستان
  • تور دبی
  • پاتوق دخترا و پسرا::محلی برای خوش گزروندن و حال کردن::دوست یابی و اشنایی با دوستان جدید::دانلود و جدیدترین اخبار روز::مطالب فوق العاده خنده دا
  • تور كيش
  • submit your ads for free
  • chiz sher
  • وطن پیک
  • بزرگترین مرکز/هنری/ورزشی/علوم کامپیوتر/علمی اموزشی وفرهنگی/
  • پورتال دانلود،اموزش و سرگرمی
  • فروشگاه ماه شاپ
  • tak20
  • کارت شارژ رایگان
  • مجله اینترنتی پا به پا
  • وبلاگ بارسلونا
  • آگهي رايگان
  • **JOMALATE ZIBA**
  • فرقـــوووووووون ایرانیان ( حتما یه سر بزن ضرر نمیکنی )
  • رو در رو
  • جوووووون بیا تووووووو حالشو ببر
  • بالا بردن بازدید وبلاگ (رایگان)
  • (◕‿◕)❤دانلود اهنگ❤(◕‿◕)
  • وبلاگ فرهنگی مذهبی مسجد
  • بزرگترین مرکز جوک خنده و sms
  • اکشن شاپ
  • فروشگاه sing
  • عكس
  • سیزده برترین وبلاگ چند رسانه
  • ▓◄سرگرمی تفریحی║بیا تو پاتوق►▓
  • متفاوت ترین وبگاه موزیک
  • سلامتی جنسی جسمی روانی +زیبایی
  • جنس هاي باحال
  • (***** تي ام گيمز-GAM3™**)
  • پسر محقق
  • دخمه دختر پسرهاي عاشق
  • اموزش اشپزی و شیرینی پزی
  • بهترین سرگرمی ها
  • سرگرمی , تفریحی, ورزشی
  • دانلودستان
  • دایرة المعارف بورس
  • کارآفرینی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد مشهد
  • گلوان دانلود
  • بــــیــــا تــــــو عـــزیـــــز
  • دانلودستان گیلوان
  • جدیدترین اس ام اس های روز
  • مرجع عکس
  • تفریحی و سرگرمی یاس
  • بزرگترین سایت تفریحی ایران
  • اولین دیسکو ایرانیان
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • پیوندهای روزانه
  • فان خونه (658)
  • عکس بامزه از رامبد جوان و همسرش (499)
  • یک دختر جوان، رییس پلیس خطرناک ترین منطقه + عکس (489)
  • عکس های کنسرت بسیار زیبای رضا صادقی در کرج (488)
  • دانلود مجموعه فیلم های آموزشی آیلتس Study English - IELTS Preparation Series 1-2-3 (497)
  • عکسهای دیدنی : زنان برای فروش در ویترین فروشگاه های زنجیره ای (439)
  • عکسهای دیدنی آواز خوانی هوگو چاوز با دختران اوکراینی! (482)
  • عکسهای دیدنی دختری زیبا که با جراحی پلاستیک شبیه هیولا شد (530)
  • عکس : گریه واقعی هنرپیشه زن مشهور ایرانی (511)
  • جشن تولد خاتمی (عکس) (467)
  • تصاویر جدید زیبا بروفه (566)
  • عکس های جدید پرستو صالحی (469)
  • عکسهای دیدنی با بهنوش بختیاری و مادرش (512)
  • عکسهای دیدنی بازیگران مطرح سریال قهوه تلخ بدون گریم .. (480)
  • انتخاب آرایشی که برازنده رنگ چشم‌هایتان باشد (480)
  • عکسهای رویایی و زیبا از طبیعت (515)
  • عکس نماز جماعت اعضای تیم ملی فوتبال دختران ایران (602)
  • عکس :دختران مجرد وعشوه گر در کنیا وقتی قصد ازدواج دارند (572)
  • پای حرفهای ثروتمندترین زن ایرانی + عکس (457)
  • عکسهای رونمایی نقاشی دیواری لاله اسکندری (444)
  • عکسهای نمایشگاه مد لباس اسلامی در مالزی (361)
  • اولین عکس‌ها از بازی میترا حجار و فریبرز عرب‌نیا در خاک و آتش (445)
  • دخترها SMS را بیشتر دوست دارند یا پسران؟! (369)
  • مصاحبه همراه با تصاویر متفاوت از مهناز افشار در سوئد (351)
  • فیلم:پسر بچه ای که فوتبالیست مشهور را سرکار گذاشت (378)
  • جنجالي ترين صحنه داربي 69 (عکس) (439)
  • عکس : سفر دختران و پسران ايراني براي شرکت در مسابقه رقص و خوانندگي در امارات (398)
  • عکس: همسر احمدی نژاد در ضیافت ناهار همسر رییس جمهور لبنان (504)
  • عکس های جدید نیوشا ضیغمی (440)
  • عکس های جدید بهنوش بختیاری (405)
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1565
  • کل نظرات : 96
  • افراد آنلاین : 17
  • تعداد اعضا : 16
  • آی پی امروز : 226
  • آی پی دیروز : 126
  • بازدید امروز : 328
  • باردید دیروز : 224
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 2,063
  • بازدید ماه : 21,298
  • بازدید سال : 87,090
  • بازدید کلی : 3,090,886