loading...
Welcome To Disco | پایگاه فرهنگی و تفریحی دیسکو ایرانیان
کلانتر بازدید : 573 نظرات (0)

تقی پور در پاسخ به سوالی درباره جریانهای انتشار دهنده ویروس استاکسنت گفت: بعضی هایشان کارشناسان خارجی بوده اند که در مراکز صنعتی تردد داشته اند و بعضی هم افراد ناآگاه بوده اند که به صورت سهمی و از طریق حافظه های قابل حمل این ویروس را منتقل کرده اند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از شناسایی عاملان انتشار ویروس جاسوس، موسوم به استاکسنت خبر داد.

رضا تقی پور پس از جلسه امروز هیئت دولت در مصاحبه اختصاصی با واحد مرکزی خبر درباره عامل انتشار این ویروس گفت: مسیر انتشار ویروس استاکسنت که از طریق حافظه های قابل حمل و فلش مموری بود شناسایی شده است.

کلانتر بازدید : 504 نظرات (0)

سامانه خريد و فروش الکترونيکي تحت عنوان e بازار توسط شرکت پست از روز 17 مهرماه آغاز به کاركرده كه اين امکان را فراهم مي‌كند تا افراد از طريق آن خريد خود را انجام داده و مرسولاتشان را از پست تحويل بگيرند.

مجتبي نصيري - معاون فني شركت پست جمهوري اسلامي - در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اين مطلب درباره بحث خريد اينترنتي كه يكي از سرويس‌هاي جديد پستي است اظهار كرد: كالاهايي كه عرضه‌كنندگان مدنظرشان است كه از طريق فضاي مجازي اينترنت عرضه كنند، مي‌توانند با پست طرف قرارداد ‌شوند و پست نيز يك فضايي در اختيار آن‌ها قرار مي‌دهد كه امكان واگذاري محصولات و كالاهايشان را داشته باشند و در آنجا بارگذاري كنند.

کلانتر بازدید : 479 نظرات (0)

بررسي شركت‌ها از سوي بنياد لينوكس نشان داد شركت‌هايي كه قصد توسعه سرورهاي لينوكس خود را دارند، حدود دو برابر شركت‌هايي هستند كه سرورهايشان با نرم‌افزار مايكروسافت كار مي‌كند.

بر اساس نظرسنجي حدود 2 هزار پاسخ‌دهنده كه توسط گروه فن‌آوري Yeoman به سفارش بنياد موزيلا انجام گرفته است، 76.4 درصد از شركت‌هاي بزرگ در حال برنامه‌ريزي براي افزايش ظرفيت سرورهاي لينوكس در مقايسه با 41.2 درصد براي سرورهاي مجهز به نرم‌افزار مايكروسافت هستند.

به علاوه يافته‌هاي اين بررسي نشان مي‌دهد كه بيش از 40 درصد از شركت‌ها در حال برنامه‌ريزي براي كاهش شمار سرورهاي مايكروسافت يا تجديد نكردن استفاده از پلتفرم‌هاي فعلي هستند.

در مجموع نظر شركت‌ها نسبت به لينوكس خوب است و بيش از 85 درصد شركت‌ها از پيشرفت لينوكس در طراحي كدش راضي هستند. لينوكس هم‌چنين بر خدمات ابري حاكم بوده و از هر هفت شركت، يكي از پلتفرم‌هاي ابري متن باز استفاده مي‌كند.

با اين همه محبوبيت لينوكس ممكن است موجب مشكلاتي نيز بشود. بيش از يك سوم شركت‌ها درباره مشكل براي استخدام مديران و كارمندان IT ماهر در نصب و اداره سيستم‌هاي لينوكس گزارش داده‌اند.

بر اساس يافته‌هاي اين بررسي، سه عامل بزرگ به‌كارگيري لينوكس برتري فني، پايين بودن مجموعه هزينه مالكيت و امنيت بهتر است.

از سوي ديگر بزرگ‌ترين مشكلي كه مديران فن‌آوري اطلاعات با آن روبه‌رو بودند، انتخاب ضعيف سخت‌افزاري بوده كه لينوكس به صورت پيش نصب در آن قرار دارد.

کلانتر بازدید : 602 نظرات (0)

دانشگاه آکسفورد به همراه پایگاه سیسکو و با استفاده از اطلاعات وب سایت سرعت سنج جهانی اینترنت Speedtest.net گزارش سالانه خود را از وضعیت و کیفیت اینترنت در 72 کشور جهان منتشر کردند که بر این اساس کره جنوبی در صدر قرار گرفت.

به گزارش مهر، پایگاه سیسکو (Cisco) با همکاری دانشگاه آکسفورد گزارش سالانه خود را از کیفیت پهنای باند در سرتاسر جهان ارائه کردند. دانستن نام کشوری که از پرسرعت ترین اینترنت در جهان برخوردار است چندان هیجان انگیز نیست زیرا نام آن را در این زمینه بسیار شنیده اید: کره جنوبی، که در پی آن هنگ کنگ و ژاپن با داشتن بهترین کیفیت و سرعت اینترنت رتبه های دوم و سوم را به دست آورده اند.

کلانتر بازدید : 634 نظرات (0)

پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز در گزارش خود آورده است که دیگر هیچکس در حیاط خانه خود نیز نمی‌تواند کاری در حریم شخصی خود انجام داده و محرمانه بماند، چرا که مقامات محلی ممکن است از گوگل‌ارث استفاده کرده و در حال تماشای شما باشند.
این شبکه تلویزیونی در ادامه آورده است که مقامات یکی از شهرهای منطقه لانگ‌آیلند در نزدیکی نیویورک از گوگل‌ارث برای پیدا کردن استخرهای شخصی بدون مجوز استفاده می‌کنند و این موضوع در حالی صورت می‌گیرد که برخی طرفداران حفظ حریم شخصی آن را محکوم می‌کنند.

کلانتر بازدید : 457 نظرات (0)

منابع آگاه چندی پیش به رویترز گفتند: تصمیم تایم وارنر برای ادغام یا فروش بخش AOL Internet خود به مایکروسافت یا یاهو، باعث ایجاد فوریتی تازه پیش روی جلسه یکم آگوست سهامداران شرکت یاهو شده است.

در حالی که هنوز ساختار و چگونگی هرگونه اقدام مرتبط احتمالی مشخص نشده است، ترکیب موضع طرفین، ترسیم‌کننده تمایل جدی دو شرکت برای بدست آوردن این بخش آگهی‌های اینترنتی است.

به گفته برخی منابع، قرارداد با یاهو احتمالا شامل ادغام AOL با این پیشگام اینترنتی خواهد بود؛ البته این ادغام با یک شرط کوچک از سوی "تایم وارنر" در مورد چگونگی ترکیب شرکت همراه خواهد بود؛ و در خصوص مایکروسافت نیز احتمالا قرارداد برای فروش AOL است.

در این میان نه تایم وارنر و نه مایکروسافت حاضر به ادای توضیحیات نیستند. در خصوص یاهو نیز وضعیت به همین منوال بوده و نمایندگان این شرکت نیز حاضر نیستند توضیحی بدهند.

گفتگوهای تایم وارنر پس از این منتشر می‌شود که مذاکرات مایکروسافت برای انجام معامله با یاهو متوقف شد؛ این توقف بدنبال عقب‌نشینی مایکروسافت از پیشنهاد 5/47 میلیارد دلاری‌اش در ماه مه بوجود آمد. از آن زمان تاکنون جنگ لفظی دو طرف به طور وسیعی افزایش یافته است.

این گزارش می‌افزاید: از زمانی که یاهو و مایکروسافت به AOL به عنوان یک پتانسیل پرسود جهت تقویت موقعیتشان در بازار اینترنت نظر دوخته اند، جایی که هم اکنون گوگل یکه‌تازی می‌کند، بر شدت گفتگوها با تایم وارنر افزوده شده است.

AOL در نظر دارد بازار تجارت اینترنتی Dila-up خود را تقسیم کرده و در طی 2 سال آینده، برای ایجاد یک فروشگاه تبلیغاتی آنلاین یک منظوره متمرکز شود.

علاقه‌مندی یاهو به AOL نیز از اینجا نشأت می‌گیرد که قصد دارد به هر شکل ممکن به سهامداران نشان دهد که بدون مایکروسافت نیز می‌تواند رشد کرد.

یاهو در اول ماه اوت به خاطر مواجه‌شدن با دعوای حقوقی با کارل ایکان، سرمایه‌دار بزرگ آمریکایی هم که شده، به این پیروزی نیاز دارد.

ایکان که به تنهایی 5 درصد سهام یاهو را در اختیار دارد در کنار مایکروسافت قرار گرفته و خواهان ایجاد تغییرات اساسی در هیئت مدیره یاهو و برکناری جری یانگ، رئیس این شرکت است.

براساس این گزارش، علاقه‌مندی مایکروسافت برای بدست آوردن AOL نیز باعث حجیم‌تر شدن نمایش تبلیغاتی‌اش برای تضعیف موقعیت یاهو و گوگل خواهد شد. این شرکت نرم‌افزاری همچنین برای متقاعد کردن سهامداران خود مبنی بر اینکه این شرکت یک استراتژی مستقل اینترنتی برای برای خود دارد، نیازمند خرید AOL است.

در بخش انتهایی این گزارش نیز آمده است: در حالی که مایکروسافت و یاهو درگیر رقابت شدید با یکدیگرند، تایم وارنر با فروش AOL، در حال پیشبرد استراتژی خود برای تمرکز در محتوا است نه تقسیم؛ و اینکه در تلاش است با انجام این قرارداد، بخش Time Warner Cable خود را تا پایان سال جاری جدا کند.

کلانتر بازدید : 508 نظرات (0)

آغاز طراحی موتورهای جستجوگرایرانی
وزیر ارتباطات درباره زمان آغاز به کار موتورهای جستجوگر ایرانی در شبکه وب گفت: کار طراحی این موتورها شروع شده و امیدواریم این موتورها برای تولید محتوا موتور محرک باشند و به نسبت افزایش تولید محتوا، دسترسی به آنها با این موتورهای جستجو راحت ‌تر شود.

رضا تقی پور در گفتگو با خبرنگار مهر درباره میزان استفاده درست مردم کشور از اینترنت گفت: برداشتم این است که درصد زیادی از استفاده‌ای که از اینترنت در ایران می‌شود، پاک است منتهی مشکل ما در تولید محتواست.

کلانتر بازدید : 571 نظرات (0)

نفوذ به دنیای مجازی کاربران و استفاده از اطلاعات شخصی آنها در اینترنت به امری فراگیر تبدیل شده و در این میان هک تلفن همراه ابعاد محسوس تری پیدا کرده است اما در کشور ما به دلیل ناآگاهی افراد در حال تبدیل به یک معضل جدی است.

هک به معنای دسترسی، ایجاد تغییر و یا سوءاستفاده از اطلاعات شخصی دیگران است که امروزه به عنوان یکی از بزرگترین مشکلات دنیای دیجیتال محسوب می‌شود و همین معضل سبب شده تا نهادها و افراد بسیاری برای مقابله با خطرات و ضررهای احتمالی آن دست بکار شوند.

کلانتر بازدید : 589 نظرات (0)

همزمان با میلاد مسعود حضرت ولی‌عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف، بخش تازه‌ای از پایگاه اطلاع‌رسانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با عنوان «جستار» افتتاح شد.

به گزارش khamenei.ir هدف از ایجاد این بخش، بازیابی و انتشار مفاهیم بنیادین و کلیدواژه‌هایی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در طی بیست و یک سال گذشته، به تولید و یا بازتولید آن‌ها پرداخته‌اند.

فهرست تکمیل‌شونده «جستار» در ذیل هر واژه از سه بخش فیش، نمودار تحلیلی و مقالات تشکیل شده است.

شایان ذكر است هم اكنون این بخش ‌در آدرس زیر قابل مشاهده است:

http://farsi.khamenei.ir/keyword-index

کلانتر بازدید : 541 نظرات (0)

شرکت اپل به تازگی ابزاری لمسی به نام Trackpad جادویی را ویژه کاربرانی که از لپ تاپهای آی-مک و مک بوک این شرکت استفاده می کنند ارائه کرده است که با کمک آن کاربران دیگر نیازی به ماوس نخواهند داشت.

به گزارش مهر، دیگر می توانید برای همیشه با ماوس رایانه خود خداحافظی کنید. شرکت اپل برای کاربران رایانه های MacPro و iMac خود قدرت فناوری لمسی را به ارمغان آورده است به شکلی که می توانند ماوسهای رایانه های خود را برای همیشه کنار بگذارند.

صفحه لمسی Magic Tracpad در اصل نسخه بزرگتر صفحه لمسی لپ تاپ مک بوک است که با ایجاد ابعادی 80 درصد بزرگتر از صفحه های لمسی لپ تاپها، فضایی کافی را برای فعالیت کاربران به وجود خواهد آورد. کل این صفحه مانند یک کلید عمل می کند و از این رو می توان آن را جایگزین ماوسها کرد.

نشانه های حرکتی برای استفاده از این صفحه از این قرارند: حرکت دو انگشت برای حرکت دادن بالا یا پایین صفحه، ضربه زدن برای بزرگنمایی، چرخش تصاویر با کمک سر انگشتان و کشیدن و بزرگ کردن تصاویر با کمک سه یا چهار انگشت. با این حال کاربر می تواند نوع عملکرد صفحه لمسی را متناسب با نیازهای خود تغییر دهد.

بر اساس گزارش گیزمودو، در عین حال Magic Trackpad طراحی و زوایایی مشابه صفحه کلید بی سیم اپل دارد و از این رو قرار دادن این دو ابزار در کنار یکدیگر می تواند امکان تغییر کاربرد از فناوری لمسی به ابزار صفحه کلید را فراهم آورد و یا در صورتی که کاربر در فاصله ای طولانی از رایانه قرار داشته باشد می تواند تا فاصله 10 متری از ابزار بلوتوث صفحه Magic Tracpad برای تایپ کردن استفاده کند.

کلانتر بازدید : 530 نظرات (0)

نسخه آینده زبان نوشتن صفحه‌های اینترنتی،‌ یعنی اچ.تی.ام.ال 5 از حالا توانسته توجه زیادی را خصوصا در بین متخصصین و کارشناسان به خود جلب نماید. یکی از دلایل درخشش این نسخه جدید، این است که برای پخش فایل‌های ویدئویی درون صفحات اینترنتی دیگر نیازی به برنامه‌هایی مانند فلش شرکت ادوب ندارد. اما در حقیقت اچ.تی.ام.ال 5 قابلیت‌های بسیار مهم‌تری هم دارد که می‌تواند کاربری صفحات اینترنتی را عوض کند.



بر اساس گزارش تکنولوژی‌ریویو،‌ کارشناسان بر این باورند که با اچ.تی.ام.ال 5،‌ صفحات اینترنتی سریع‌تر بالا می‌آیند. بسیاری از وب‌سایت‌ها در حال حاضر مانند برنامه‌های موجود روی رایانه شخصی عمل می‌کنند،‌ مثلا برای تنظیم یک متن یا ویرایش یک عکس. اما اغلب این امکانات به واسطه برقراری ارتباط بین برنامه‌های اینترنتی گوناگون مثل اچ.تی.ام.ال،‌ جاوااسکریپت و سی.اس.اس در دسترس قرار می‌گیرند که خب خیلی وقت‌ها این ارتباط به خوبی برقرار نمی‌شود،‌ همچنین تنها در صورت آنلاین بودن می‌توان از این امکانات استفاده کرد. اما مرورگری که به اچ.تی.ام.ال 5 مجهز باشد، این مشکل را نخواهد داشت.

همچنین با برنامه‌ای به نام وب سوکتز، امکان ویرایش در لحظه صفحات اینترنتی وجود خواهد داشت و در صورت ایجاد هر نوع تغییری در صفحه،‌ در همان لحظه صفحه اصلی به روز می‌شود و افرادی که در حال مشاهده صفحه هستند با پیغام به روز رسانی روبرو خواهند شد. به خصوص برای صفحات شبکه‌های اجتماعی مجازی، ‌این امکان خیلی مهم خواهد بود.

به علاوه اچ.تی.ام.ال 5 با وب استورج،‌ مشکل قطع ارتباط با اینترنت را حل کرده است،‌به خصوص برای گوشی‌های هوشمند که زیاد این مشکل را تجربه می‌کنند. بدین ترتیب بخش زیادی از اطلاعات صفحات اینترنتی توسط مرورگر ذخیره می‌شود و صفحات با اتصال مجدد خیلی سریع‌تر بالا می‌آیند.

کلانتر بازدید : 513 نظرات (0)

آنچه در حالت تئوریک برای فناوری USB 3.0 مد نظر قرار گرفته شده است، انتقال اطلاعات با سرعت 4.8 گیگابایت در ثانیه می باشد. این سرعت 10 برابر بیشتر از سرعت پورت های USB 2.0 فعلی خواهد بود.

امید است، استاندارد جدید USB 3.0 که تحت نام "SuperSpeed USB" شناخته می شود در بهینه سازی مصرف برق وسایل الکترونیکی نیز موثر واقع گردد.

حق امتیاز فناوری "SuperSpeed USB" در اختیار شرکت "USB-IF" به ریاست آقای "Jeff Ravencraft" می باشد که روز دوشنبه خبر آماده شدن USB 3.0 را به خبرگزاری ها اعلام کرد.

آقای Ravencraft در اینباره اظهار داشت: "امروز کاربران فایل های صوتی و تصویری با حجم های بالا را در اختیار دارند که نیاز است به آسانی و در کمترین زمان ممکن بین کامپیوترهایشان و یا دیگر وسایل الکترونیکی رد و بدل شوند. فناوری SuperSpeed USB تمامی این نیازها را برآورده خواهد ساخت. از شرکت های بزرگ صنعتی تا کاربران عادی خانگی همه از این فناوری استفاده خواهند نمود."

کلانتر بازدید : 626 نظرات (0)

محققان در دو دانشگاه مختلف در تلاشند با الهام از عملکرد نورونهای مغز انسان و با شبیه سازی آنها رایانه هایی را تولید کنند که در آینده قادر به دیدن و شنیدن خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، شیوه برقراری ارتباط نورونها با یکدیگر می تواند الهام بخش ساخت نسل جدید رایانه ها باشد. دانشمندان با شبیه سازی تولد و مکالمه نورونها با یکدیگر قصد دارند رایانه های جدیدی بسازند.

ساخت رایانه ها بر اساس عملکرد نورونها می توانند منجر به بهبود یافتن پردازش صوتی و تصویری رایانه ها شود. شاید این به آن معنی باشد که رایانه ها در آینده به جای اتکا به حسگرهای مختلف بتوانند ببینند یا بشنوند. دانشمندان در کنار ساخت چنین رایانه هایی در نظر دارند میزان درک خود را از سلولهای عصبی و چگونگی عملکرد آنها بهبود دهند.

با وجود اینکه شبکه های عصبی مصنوعی برای 50 سال است که در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار گرفته اند، با این حال این شبکه ها قادر به شبیه سازی دقیق نورونهای واقعی نیستند.

از این رو دانشمندان در دانشگاه "پلی ماوث" می خواهند ویژگی های فیزیولوژیکی که نورونها با استفاده از آنها در بخشهایی از مغز با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند را شبیه سازی کنند.

"توماس ونکرز" یکی از اعضای این پروژه می گوید: "ما می خواهیم با الهام از ساختار زیستی نورونها رایانه های آینده را بسازیم. مغز نسبت به شبکه های عصبی مصنوعی که اکنون ساخته و استفاده شده اند از پیچیدگی های بسیار بیشتری برخوردار است."

مراحل اولیه این پروژه به جمع آوری اطلاعات درباره نورونها و شیوه ارتباط آنها با یکدیگر در یکی از بخشهای مغز خواهد گذشت. محققان بر روی ریزمدارهای لایه ای بخشی از قشر تازه مخ که با عملکردهای پیچیده مغزی از جمله دیدن و شنیدن در ارتباطند تمرکز دارند.

اطلاعات جمع آوری شده از عملکرد این بخش از مغز می تواند به شبیه سازی دقیق گروهی از سلولهای عصبی و ریزمدارهای نورونها که در ساختارهای بزرگتری از قبیل قشر بینایی گسترده شده اند، کمک فراوانی کند.

در حالی که "ونکرز" و تیمش در حال شبیه سازی نرم افزاری عملکرد نورونها هستند، "استیو فربر" در دانشگاه منچستر با الهام گرفتن از نورونها در حال ساخت سخت افزاری جدید است. در پروژه "اسپیناکر" وی قصد دارد رایانه های بهبود یافته ویژه ای بسازد که عملکردی مشابه نسخه های بیولوژیکی داشته باشند.

سیستم اسپیناکر در سخت افزارها می تواند عملکرد تعداد زیادی از نورونها را شبیه سازی کند. اسپیناکر از پردازشگرهای ARM استفاده می کند که هر یک از آنها در حدود هزار مدل نورونی را اجرا می کنند. در حال حاضر این سیستم از هشت پردازشگر برخوردار است اما به گفته "فربر" در مراحل نهایی سیستم به 18 پردازشگر ARM که 16 پردازشگر به مدل سازی نورونها خواهند پرداخت، مجهز خواهد بود.

بر اساس گزارش بی بی سی، این تحقیقات می تواند در آینده به این واقعیت تبدیل شود که رایانه ها می توانند ببینند. به گفته "فربر" هدف نهایی خلق سیستم رایانه ای است که می تواند یک میلیارد نورون را بر روی یک میلیون پردازشگر ARM تحت کنترل بگیرد. همچنین دانشمندان امیدوارند این شبیه سازی ها منجر به ابداع سیستمهای پردازشگر رایانه ای هوشمند شود و دیدگاهی جدید از شیوه اتصال اجزای پردازشگر رایانه ای با یکدیگر به دست آید.

کلانتر بازدید : 612 نظرات (0)

با عبور کاربران فیس بوک از مرز 500 میلیون نفر در سرتاسر جهان، این شبکه اجتماعی اینترنتی را می توان پس از چین و هند سومین کشور پر جمعیت دنیا دانست.

به گزارش روزنامه لوموند، این شبکه اجتماعی که از 6 سال پیش وارد دنیای مجازی شده، با توجه خواسته های مخاطبان در دنیای مجازی توانسته روز به روز بر جمعیت خود بیفزاید.

بر این اساس، هم اکنون کاربران فیس بوک از مرز 500 میلیون نفر گذشته و احتمال اینکه در آینده این کاربران به یک میلیارد نفر هم برسد وجود دارد.

البته انتقادی که نسبت به فیس بوک وارد است، این است که این شبکه مجازی حریم های خصوصی که باید محترم شمرده شود را در برخی موارد زیر پا می گذارد، امری که مدیران فیس بوک را هم به اندیشیدن چاره ای برای آن واداشته است.

از سوی دیگر، با وجود اینکه مدیران فیس بوک به درآمدهای حاصل از این شبکه اینترنتی اشاره ای نمی کنند، اما ارزیابی کارشناسان از سود یک میلیارد دلاری برای مدیران این شبکه تا پایان سال جاری خبر می دهد.

فیس ‌بوک (Facebook) در ۴ فوریه ۲۰۰۴ به ابتکار "مارک زوکربرگ" یکی از دانشجویان دانشگاه هاروارد آمریکا وجود آمد. فیس بوک از شبکه‌های اجتماعی مجازی است به واسطه آن می‌شود با دوستانی که دارای حساب کاربری در این شبکه هستند عکس، فیلم یا پیغام به اشتراک گذاشت. فیس بوک هم اکنون به طور رایگان در اختیار مردم جهان قرار دارد.

وبگاه فیس‌بوک بیش از 500 میلیون کاربرد دارد و هم‌اکنون به ۴۰ زبان از جمله فارسی، قابل دسترس بوده و ۷۰ درصد از کاربران آن در خارج از ایالات متحده هستند.

کلانتر بازدید : 550 نظرات (0)

دانشمندان هندی نمونه آزمایشی یک مینی لپ تاپ لمسی ارزان را ویژه دانش آموزان و دانشجویان توسعه دادند که تنها 35 دلار قیمت دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از خودروی هندی "تاتا نانو" که به عنوان ارزانترین خودروی تاریخ شناخته شد اکنون هند اعلام کرده است که از سال 2011 یک مینی لپ تاپ ارزان را برای استفاده در مدارس و دانشگاهها راهی بازار خواهد کرد که مهمترین ویژگی آن قیمت بسیار پایین این محصول است.




این لوح رایانه که ظاهری شبیه به "آی- بوک" اپل دارد تنها هزار و 500 روپیه (حدود 35 دلار) قیمت دارد و می تواند برای کاهش شکاف فناوری میان غنی و فقیر در هند به یک رویای زیبا تبدیل شود.

این لپ تاپ می تواند برای میلیونها دانش آموز یکی از جوانترین کشورهای دنیا به عنوان ابزاری کارآمد مورد استفاده قرار گیرد.

این لپ تاپ که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است را مبتکران موسسه تکنولوژی هند با همکاری موسسه علوم هند توسعه داده اند.

کاپیل سیبال، وزیر توسعه منابع انسانی این کشور در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که تا سال آینده یک میلیون دستگاه از این محصول تولید و در مرحله اول به دانشجویان 22 هزار کالج عرضه خواهد شد.

سیبال اظهار داشت: "هدف ما این است که قیمت این محصول را به 470 روپیه (10 دلار) برسانیم."

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، این مینی لپ تاپ که 5/1 کیلو وزن دارد برپایه یک سیستم نمایشگر صفحه لمسی است.

این محصول، یک رایانه شخصی پیشرفته نیست اما از تمام عملکردهای لازم برای یک دانش آموز یا دانشجو برخوردار است.
این لپ تاپ از یک حافظه رم 2 گیگابایتی، ویدئو کنفرانس، پخش کننده چند رسانه ای، اتصال وای- فای و امکان نصب برنامه برخوردار است.

سیستم عامل این محصول لینوکس بوده و بنابراین کاملا رایگان است. این لپ تاپ 35 دلاری همچنین می تواند با انرژی خورشیدی نیز عمل کند که این ویژگی برای مناطق روستایی بدون برق و یا مناطقی که در آنها برق جریان متناوب وجود ندارد یک مزیت به شمار می رود.

کلانتر بازدید : 698 نظرات (0)

گزارشي جديد نشان مي‌دهد مجرمان اينترنتي ماهانه به ميليون‌ها كامپيوتر حمله مي‌كنند كه 10 درصد اين حملات موفقيت آميز است.

به گزارش تابناک به نقل از ديلي تلگراف، اين گزارش جديد نشان مي‌دهد تمركز مجرمان اينترنتي بر پول بيشتر شده و سازماندهي بهتر به معناي اين است كه برنامه‌هاي كامپيوتري طوري پيشرفت كرده‌اند كه بتوانند كامپيوترهاي شخصي را آلوده كرده و اطلاعاتي را به دست بياورند كه بتوانند آنها را خريد و فروش كنند.

در تحقيقات انجام شده توسط شركت امنيتي AVG بيان شده كه 165 دامنه اينترنتي يافته شده‌اند كه در طي 2 ماه به 12 ميليون بازديد كننده از اينترنت حمله كرده و در نتيجه آن 2/ 1 ميليون كامپيوتر را آلوده كرده‌اند.

اين تحقيقات در مورد مجرماني انجام شده كه با استفاده از برنامه‌هايي موسوم به الينور كه هدف آنها استفاده از برنامه‌هاي مخفي وب سايت‌هاي خاص ايجاد شده به دزدي اطلاعاتي مانند اطلاعات كارت‌هاي اعتباري، ايميل‌ها و شماره‌هاي بيمه ملي مي‌پردازند.

اين نرم‌افزارها نقطه ضعف‌هاي شناخته شده را به ويژه در نسخه‌هاي قديمي بروزرهاي اينترنتي مايكروسافت هدف قرار مي‌دهند. اينترنت اكسپلورر 6 به تنهايي يك سوم همه آلودگي‌ها را تشكيل مي‌داده است. سافاري بروزر شركت اپل بيشترين مقاومت را در برابر حملات الينور داشته است كه تنها 78 /2 درصد از سيستم‌هاي استفاده كننده از اين بروزر آلوده شده‌اند. ادوب آكروبات و سان جاوا اسكريپت هم آلودگي‌هاي زيادي را تشكيل مي‌داده‌اند.

سرورهاي مجرم نوعاً در كشورهاي اوكراين (بيش از يك چهارم)، فدراسيون روسيه و قزاقستان قرار دارند. هكرها به نظر در خود فدراسيون روسيه نيز حملاتي را صورت داده و از 8ميليون و 906 هزار و 25 حمله ثبت شده در اين منطقه 916 هزار و 430 مورد (10 درصد) موفقيت آميز بوده‌اند.

آمريكا و بريتانيا هر كدام تقريباً نيم ميليون از اين حملات را شاهد بوده‌اند كه درصد موفقيت آنها نيز مشابه موارد قبلي بوده است.

اين شركت امنيتي از كاربران اينترنتي خواسته است تا مطمئن شوند از نرم افزارهاي امنيتي مناسبي براي حفاظت از سيستم‌هايشان استفاده مي‌كنند.

کلانتر بازدید : 616 نظرات (0)

رایانه های ایران مورد هجوم شدید کرم خطرناک رایانه ای به نام Stuxnet قرار گرفته اند که تلاش می کند اطلاعات سیستمهای کنترل صنعتی را به سرقت برده و آنها را بر روی اینترنت قرار دهد. اندونزی و هندوستان نیز به واسطه این نرم افزار مخرب مورد هجوم قرار گرفته اند.

بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توسط شرکت "سایمنتک" در حدود 60 درصد از سیستمهای رایانه ای که به این ویروس آلوده شده اند در ایران قرار دارند. اندونزی و هندوستان نیز به واسطه این نرم افزار مخرب که به Stuxnet شهرت دارد مورد هجوم قرار گرفته اند.

به گفته "الیاس لووی" مدیر ارشد فنی بخش "پاسخگویی ایمنی سایمنتک" با توجه به تاریخ نشانه های دیجیتالی که از این کرم رایانه ای به جا مانده، می توان گفت این نرم افزار از ماه ژانویه سال جاری میان رایانه ها در گردش بوده است.

Stuxnet ماه گذشته توسط شرکتی به نام VirusBlockAda که اعلام کرد نرم افزاری را بر روی سیستم رایانه یکی از مشتریان ایرانی خود مشاهده کرده، کشف شد. این کرم به دنبال سیستم مدیریتی SCADA زیمنس که معمولا در کارخانه های بزرگ تولیدی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد بوده و تلاش می کند اسرار صنعتی رایانه های این کارخانه ها را بر روی اینترنت بارگذاری (Upload) کند.

سایمنتک اعلام کرده نمی داند چرا ایران و دیگر کشورها به این اندازه تحت تاثیر آلودگی های ویروسی قرار دارند. به گفته لووی تنها می توان گفت افرادی که این نرم افزارهای خاص را ساخته اند، آن را ویژه حمله به این نقاط جغرافیایی خاص طراحی کرده اند.

زیمنس تعداد مشتریان خود را در ایران را اعلام نمی کند اما به تازگی اعلام کرده دو شرکت آلمانی به واسطه این ویروس آلوده شده اند. نرم افزار آنتی ویروس رایگانی که طی چند روز گذشته بر روی وب سایت زیمنس قرار گرفته تا کنون هزار و 500 بار دانلود شده است.

سایمنتک اطلاعات خود را به واسطه همکاری با صنایع و تغییر مسیر ترافیک به وجود آمده به منظور اتصال به سرورهای کنترل و فرمان کرم رایانه ای به سوی رایانه های خود جمع آوری کرده است. طی دوره ای سه روزه رایانه هایی که در 14 هزار آدرس IP حضور داشتند تلاش کردند با این سرورهای کنترل و فرمان ارتباط برقرار کنند که این نشان می دهد تعداد کمی از رایانه های خانگی در سرتاسر جهان به این کرم آلوده شده اند. تعداد دقیق رایانه های آلوده می تواند در حدود 15 تا 20 هزار باشد زیرا بسیاری از شرکتها برای چند رایانه یک آدرس IP در نظر می گیرند.

به این دلیل که سایمنتک می تواند آدرسهای IP مورد استفاده سیستمهای رایانه ای را برای اتصال به سرورهای کنترل و فرمان مشاهده کند، می تواند تعیین کند کدام رایانه آلوده شده است. به گفته این شرکت رایانه های آلوده شده به سازمانهای متعددی تعلق داشتند که از نرم افزار و سیستمهای SCADA استفاده می کردند، ویژگی که به روشنی مورد هدف حمله هکرها بوده است.

بر اساس گزارش PCworld، کرم Stuxnet توسط ابزارهای USB دار انتقال پیدا می کند، زمانی که ابزاری آلوده به این شکل به رایانه اتصال پیدا می کند، کدهای آن به جستجوی سیستمهای زیمنس گشته و خود را بر روی هر ابزار USB دار دیگری که بیابد، کپی خواهد کرد.

کلانتر بازدید : 563 نظرات (0)

اخطار ویروسی به دارندگان سرورهای دل(DELL) اخطار ویروسی به دارندگان سرورهای دل(DELL) وبلاگ>خراسانی، علیرضا -در پی آلوده شدن چهار سرور معروف شرکت دل (Dell) به ویروس این شرکت برنامه جایگزینی سرورها را اعلام نمود.

بر این اساس سرورهای دل که در بیشتر شرکتهای بزرگ و کوچک نصب بوده و در حال استفاده است بدلیل خطای مهندسان این شرکت آلوده بو ویروس شده اند. به گفته کارشناسان چهار سرور به نام های PowerEdge R310، PowerEdge R410، PowerEdge R510 و PowerEdge T410 ماشینهایی هستند که آلوده به ویروس موسوم به Spybot شده اند. کرم W32.spybot ذخیره های فلش روی مادربورد های دل را تخریب کرده و عملا ماشین را از کار می اندازد.کدهای مخصوص روی فلش آزاد رها شده اند که به گفته دل این کار عمدی نبوده اما اشتباه فاحش از سوی مهندسان شرکت بوده است که این خطای بزرگ را انجام داده اند.

در پی اعلام خطای مهندسین شرکت دل و لود شدن این ویروس روی مادربوردها، شرکت دل ضمن عذر خواهی گفته برنامه جایگزینی مادربوردها را به اجرا می گذارد تا نگرانی مشتریان از این بابت رفع گردد. جیم هاهن سخنگوی شرکت دل ضمن عذر خواهی از مشتریان گفت 16 فرایند جدید در حال اجرا شدن است تا مطمئن شویم مادربوردهای جدید مبرا از آلودگی هستند.وی اطلاعات بیشتری در این خصوص نداد اما گفت مادربوردهای معیوب همگی از لیست فروش حذف شده و از انبارها هم تخلیه شده تا سیستم آلوده بدست مشتری جدید نرسد.

گفته می شود آنها کد مخصوصی را روی مادربورد جا گذاشته اند که ارسال کنندگان ویروس از آن مطلع شده و ویروس را روی سیستم ها لود کرده اند و بدین ترتیب آنها را آلوده می کنند.

کلانتر بازدید : 553 نظرات (0)

کارشناس فناوری اطلاعات با بیان اینکه اتحادیه جهانی مخابرات حداقل دسترسی کاربران به اینترنت 256 کیلوبیت در ثانیه را به عنوان شاخص ضریب نفوذ محاسبه می کند گفت: از نظر اتحادیه جهانی مخابرات، ایران اینترنت ندارد و ضریب نفوذ اینترنت در ایران زیر یک درصد است.

علی اکبر جلالی در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه ضریب نفوذ اینترنت و تلفن همراه معیار توسعه یافتگی ارتباطات در کشورها تلقی می شود گفت: در شرایطی که نهادهای بین المللی مانند اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) بررسی مقایسه ای کشورها را انجام می دهند و عدم حضور یک کشور در این مقایسه ها به طور قطع منفی تلقی می شود نیازمند پذیرش شاخص های بین المللی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه شاخص های جهانی معتبر هستند و ایران نیز عضو ITU است افزود: اتحادیه جهانی مخابرات دسترسی کاربران به اینترنت با سرعت کمتر از 256 کیلوبیت در ثانیه را در آمارها محاسبه نمی کند.

جلالی با بیان اینکه دسترسی کاربران به اینترنت دایل آپ (کمتر از 56 کیلو بیت) جزء شاخص های ضریب نفوذ محسوب نمی شود ادامه داد: از نظر اتحادیه جهانی مخابرات، ایران اینترنت ندارد و ضریب نفوذ اینترنت در ایران زیر یک درصد است.

این کارشناس فناوری اطلاعات با بیان اینکه با توجه به شاخصهای بین المللی همچون ITU، استناد به شاخص های داخلی بی مورد است ادامه داد: اگر از نظر مسئولان مشکلی در نحوه انجام این مقایسه ها وجود دارد باید به عنوان یک عضو سازمان ITU از روشهای قانونی اعتراض خود را به آن نهادها منتقل کنند و در غیر این صورت باید تابع قوانینی بود که در سطح جهانی مطرح می شود.

جلالی گفت: انتظار نمی رود کسانی که باید مسئول توسعه اینترنت در کشور باشند و از آن دفاع کنند خود عامل تاخیر و ترمز در توسعه این فناوری شوند.

استاد دانشگاه علم و صنعت با مطرح کردن این سئوال که چگونه است وقتی آمارهایی به نفع ما داده می شود از آنها استقبال می کنیم اما آمارهایی که به نفع کشور نیست را تکذیب کرده و مردود می دانیم ادامه داد: به عنوان مثال کشور ما دو بار در نهضت سوادآموزی جایزه جهانی گرفت که به آن افتخار کردیم اما در مواردی که به نفع ما نیست عکس العمل منفی نشان می دهیم.

این کارشناس فناوی اطلاعات با تاکید براینکه در بعضی زمینه های فناوری اطلاعات به موفقیتهای خوبی در کشور دسترسی پیدا کرده ایم به مهر گفت: متاسفانه نتوانسته ایم آنها را به درستی عرضه کنیم که این مسئله باعث می شود در شاخص های جهانی موفقیت خوبی را در حوزه IT نداشته باشیم. به عنوان مثال در حوزه خدمات الکترونیک برخط، بیش از هزار خدمت الکترونیک در کشور وجود دارد اما هیچ یک از نهادهای دولتی تاکنون نتوانسته اند این خدمات را به نحوی دسته بندی کند که در نهادهای بین المللی قابل استناد باشد.

وی گفت: کشور ما در بعضی شاخص ها مانند اینترنت با پهنای باند زیاد مسلما جایگاه خوبی ندارد چرا که برای مثال در کره جنوبی 97 درصد مردم از اینترنت با پهنای باند متوسط 5/14 مگابیت در ثانیه استفاده می کنند و این در حالی است که در کشور ما کمتر از یک درصد مردم به اینترنت با سرعت 128 کیلوبیت دسترسی دارند.

استاد دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر اینکه باید استراتژی مشخصی را برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظر بگیریم و اگر واقعا آن را مضر به حال جامعه می دانیم آن را تعطیل کنیم افزود: سازمان های بین المللی در ارائه شاخص ها هیچگونه خصومت و غرض ورزی با ما ندارند و پاک کردن صورت مسئله مشکلی را حل نخواهد کرد.

طی هفته های مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بارها نسبت به انتقادات مطرح شده در زمینه ضریب نفوذ اینترنت در کشور و محدودیت در سرعت دسترسی به این فناوری، موضع گرفته و اعلام کردند که شاخص های بین المللی با برخی اهداف خاص مطرح می شود و در این بخش نباید دچار آفت شاخص زدگی شد.

کلانتر بازدید : 433 نظرات (0)

توسعه فناوری اطلاعات در کشور‌ گسترش جرایم رایانه‌‌ای را نیز به دنبال داشته به نحوی که حدود 45 درصد شکایات جرایم رایانه‌‌ای فعلی مربوط به حوزه اینترنت، 35 درصد مربوط به نرم‌افزار و 20 درصد هم به حوزه سخت‌افزار مربوط است.

به نوشته «جهان صنعت»، مهرداد ذوالفقاریان، رئیس شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه‌‌ای تهران در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان اینکه چارچوب قوانین موجود و اجرای مناسب آنها از مهم‌ترین عوامل مبارزه با جرایم رایانه‌‌ای است، اظهار کرد: ‌روش‌های قانونی اتخاذ شده به مردم کمک بسیاری می‌کند تا نسبت به حقوق خودشان در اجرا و انجام پروژه‌های فناوری اطلاعات آگاهی کسب کنند.

کلانتر بازدید : 568 نظرات (0)

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آغاز بکار شبکه ملی اطلاعات یا شبکه ملی اینترنت تا 3 ماه دیگر خبر داد و گفت: با وجود این شبکه پهنای باند مورد نیاز داخل از پهنای باند دسترسی به شبکه جهانی اینترنت تفکیک شده و محدودیت سرعت دسترسی به اینترنت برداشته می شود.

رضا تقی پور در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه بسیاری از کاربردهایی که امروز به عنوان کاربردهای اینترنت در کشور ما شهرت پیدا کرده کاربردهای واقعی اینترنت نیستند گفت: برای مثال زمانی که صحبت از پرداخت اینترنتی به میان می آید منظور پرداخت الکترونیکی است که این پرداخت نیازی به شبکه اینترنت ندارد.

کلانتر بازدید : 415 نظرات (0)

فناوری نسل سوم موبایل به سرعت در حال فراگیر شدن است در کشور ما نیز تلاش برای رسیدن به آن دو چندان شده و علاوه بر اپراتور سوم که پروانه واگذاری نسل سوم را همراه با دوره حفاظت دو ساله در اختیار دارد اپراتورهای اول و دوم نیز در تلاش برای ارائه این تکنولوژی هستند.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پروانه های صادره برای تمامی اپراتورها رعایت شرایط رقابت را در نظر گرفته که اپراتورها ملزم به رعایت آن هستند.

براین اساس دوره حفاظت را به منظور مراقبت از اپراتوری که تازه آغاز به کار کرده لحاظ کرده تا در شرایط مواجه با رقبای دیگر تضعیف نشود. به همین دلیل در پروانه اپراتور سوم نیز عرضه سیمکارتهای نسل سومی تا دو سال در انحصار این اپراتور قرار گرفته است که پس از اتمام این مدت و گذشت دو سال از زمان حفاظت برای اپراتور سوم، سایر اپراتورها می توانند درخواست خود را برای ارائه سرویس های نسل سوم به رگولاتوری ارائه دهند.

کلانتر بازدید : 418 نظرات (0)

شركت كره‌اي ال‌جي از ساخت دو گيرنده تلويزيوني جديد با نام‌هاي SL95 و SL90 خبر داده است كه تصاوير را بر مبناي نور پس‌زمينه LED به نمايش مي‌گذارند.

به گزارش الكترونيستا، اين دو گيرنده تلويزيوني تنها 3.29 ميليمتر ضخامت دارند و در اندازه‌هاي 42 و 47 اينچ ساخته شده‌اند. هر دو تلويزيون ياد شده شامل قابليت LG EYEQ Green مي‌شوند و بر مبناي آن، ميانگين مصرف انرژي در آن‌ها 70 درصد نسبت به تلويزيون‌هاي معمولي كمتر است.

دستگاه كنترل از راه اين تلويزيون‌ها به حسگر Gyro مجهز شده است و از ديگر قابليت‌هاي آن مي‌توان به سيستم پخش تصاوير به صورت سه‌بعدي اشاره كرد.

اين دو گيرنده تلويزيوني به يك جعبه ويژه مجهز شده‌اند كه از طريق آن انرژي مورد نياز خود را به صورت بي‌سيم دريافت مي‌كنند و بر اين اساس، براي دريافت انرژي الكتريسيته نيازمند استفاده از سيم نيستند. اين تلويزيون‌ها هم‌اكنون وارد كره شده‌اند و از اواخر ماه جاري ميلادي در ديگر كشورهاي جهان به‌فروش مي‌رسند.

کلانتر بازدید : 520 نظرات (0)

سازنده محصولات الکترونيکي ژاپني پاناسونيک در حال ساخت يک دستگاه بازي دستي است تا پس از گذشت بيش از يک دهه دوري، دوباره به بازار بازي ويديويي بازگردد.

به گفته منابع آگاه، اين پروژه بازي که "جنگل" نام دارد، توسط زيرمجموعه آمريکاي شمالي اين شرکت در دست انجام است و بازار بازي آمريکا را مدنظر دارد.

اين دستگاه بازي پاناسونيک را به رقابت با غول‌هاي بازي شناخته شده‌اي مانند مايکروسافت، نينتندو و سوني و هم‌چنين شمار رو به رشدي از خدمات بازي براي تلفن‌هاي هوشمند و رايانه‌هاي لوحي وارد مي‌کند.

وبلاگ فن‌آوري تک کرانچ چند روز قبل در مورد اين پروژه گزارش داده بود که طبق آن، پاناسونيک که آخرين بار در سال 1994 دستگاه بازي عرضه کرده بود، با يک پلير دستي براي بازيکنان آنلاين دوباره به اين عرصه بازمي‌گردد.

گويا محصول جديد پاناسونيک از يک دستگاه قابل حمل تاشو تشکيل شده که نمايشگرش در يک سو و در سوي ديگر کي‌بورد و پد لمسي قرار دارد. سخنگوي پاناسونيک وجود پروژه "جنگل" را تاييد کرد اما در مورد هدف آن توضيحي نداد.

کلانتر بازدید : 428 نظرات (0)

نزدیک شدن به ساعت 10:10 روز دهم دهمین ماه از سال 2010 باعث آغاز موجی از شایعات در دنیای مجازی اینترنت شده است که خبر از حمله ویروسی فراگیری می دهند که تمامی رایانه های جهان را از کار خواهد انداخت.

به گزارش مهر، روز یکشنبه دهم اکتبر 2010 به نظر روز بزرگی می آید زیرا در این روز تقارن تاریخی که از سال 2001 آغاز شده و تا 2012 ادامه خواهد داشت، رخ می دهد و بخش تاریخ رایانه ها 10.10.10 را نمایش خواهند داد.

کلانتر بازدید : 500 نظرات (0)

دبیر كمیسیون هماهنگی روابط عمومی بانك ها گفت: مشتریان بانك ها از افشای اطلاعات مربوط به حساب های بانكی خود در سایت هایی كه ارتباطی با شبكه بانكی كشور ندارند، خودداری كنند.

محمدرضا غفوری ضمن اعلام این مطلب، اظهار داشت: به تازگی مشاهده شده است كه تعدادی از پایگاه های اینترنتی مجهول الهویه با كوشش اعلام موجودی حساب مشتریان اقدام به اخذ اطلاعاتی نظیر شماره كارت، رمز دوم و كد اعتبارسنجی (CVV۲) حساب از آنان می نماید.

وی ادامه داد: با توجه به اینكه دسترسی به این اطلاعات زمینه سوءاستفاده از سپرده های مردم را فراهم می كند، لازم است هموطنان ضمن پرهیز از مراجعه به اینگونه سایت ها از افشای اطلاعات مربوط به حساب ها و یا كارت های بانكی خود نزد هر مرجع غیرمذكور دیگر نیز خودداری كنند.

غفوری با اشاره به اینكه این موضوع از طریق واحدهای حقوقی و حراست بانك ها و مراجع قضایی و اطلاعاتی كشور تحت پی گیری است، یادآور شد: تنها مرجع مورد وثوق برای ارائه خدمات بانكی اینترنتی به سایت های رسمی بانك های كشور هستند كه دسترسی به نشانی دقیق آنها از طریق وب سایت بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور اقتصادی و دارایی و نیز مراكز پاسخگویی تلفنی بانك ها و بروشورها و پوسترهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی بانك ها به راحتی امكان پذیر است.

کلانتر بازدید : 529 نظرات (0)

موبایلهای هوشمند به دستگاههایی چندعملکردی تبدیل شده‌اند که می‌توانند در هر موقعیتی مفید واقع شوند اما به اعتقاد محققان، این دستگاهها از قابلیتهای بالقوه بالاتری برخوردارند که تنها با توسعه ایده‌های نوآورانه می توان به این توانمندیهای بالقوه جامه عمل پوشاند.

کلانتر بازدید : 453 نظرات (0)

پدیده افزایش گرایش مراکز دانشگاهی در کشورهای مختلف جهان به ویژه در آمریکا نسبت به فناوریهای ارتباطاتی و انتقال اطلاعات از قبیل فناوری نسل سوم و چهارم، شبکه های ارتباطاتی و انواع ابزارهای ارتباطاتی پدیده ای قابل توجه و تامل است.

به گزارش مهر، آمریکا سالانه پنج میلیارد دلار سرمایه کشور خود را به سخت افزارها، نرم افزارها و خدمات بی سیم اختصاص می دهد و بر اساس مطالعات جدید این بودجه در سال 2014 به 6.8 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

کلانتر بازدید : 551 نظرات (0)

facebook-logo.jpg

شرکت فیسبوک در حال همکاری با شرکت سازنده INQ Mobile است تا یک گوشی تلفن همراه هوشمند عرضه کند. سه منبع متفاوت بدون ذکر نام اعلام کرده‌اند که همکاری این دو شرکت منجر به ساخت دو گوشی خواهد شد که در ابتدا توسط شرکت AT&T عرضه خواهند شد. ‏

کلانتر بازدید : 458 نظرات (0)

 

samsung-galaxytab-09-07-2010.jpg

پیش از این در دیسکو با تبلت گلکسی سامسونگ آشنا شده اید و مشخصات فنی آن را هم می دانید. احتمالا آنهایی هم که در CES امسال با ما همراه بوده اند، Gorilla Glass ‎ را به خاطر دارند‫.‬ حال شرکت Corning اعلام کرد که قرار است صفحه super AMOLED این تبلت هفت اینچی توسط شیشه گوریلا محافظت شود‫.‬

 

حال باید دید که این موضوع در تبلیغات Galaxy S چگونه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. همچنین خریداران عاشق شهرت چگونه به جنگ این صفحه نشکن، ضد خش و ضد ضربه خواهند رفت.

کلانتر بازدید : 477 نظرات (0)

گوگل فرمت گرافیک جدیدی را عرضه کرده است که بسیار سبکتر از JPEG است و می تواند موجب وداع با این فرمت قدیمی فایلهای عکس شود.

به گزارش مهر، گوگل این فرمت جدید گرافیک و عکس را که WebP نام دارد معرفی کرد. این فرمت جدید می تواند اعتبار و گسترش JPEG را که در حال حاضر به عنوان بهترین فرمت عکس شناخته می شود در معرض تهدید قرار دهد.

WebP از آلگوریتمهایی استفاده می کند که تاکنون در فیلمهای با فرمت WebM به کار می رفتند و قادرند به میزان 39 درصد وزن تصاویر را کاهش دهند درحالی که کیفیت آنها برابر با کیفیت تصاویر JPEG باقی بماند.

در صورتی که استفاده از این فرمت جدید به میزان وسیع استفاده شود در باند شبکه صرفه جویی شده و تا حد قابل توجهی سرعت ارتباطات در شبکه را افزایش می دهد.

براساس گزارش پی. سی سلف، گوگل ارزیابی کرده است که 65 درصد از داده های لازم برای بارگذاری کامل یک صفحه وب از تصاویر سنگینی که بخشی از گرافیک سایت را تشکیل می دهند ساخته شده است.

کاربران با یکی از به روزسازیهای مرورگر کروم و فایرفاکس 4 می توانند تصاویر را در فرمت WebP دریافت کنند.

کلانتر بازدید : 674 نظرات (0)

بازار کامپیوتر ایران که به دلیل افزایش و بی ثباتی نرخ ارز روزهای پرتشنجی را سپری می کند با یک کلاهبرداری چند میلیاردی یک شرکت هندی پاکستانی از برخی شرکتهای صاحب نام ایرانی در حوزه سخت افزار روبرو شده که این امر نظم و ساختار بازار را به هم ریخته است.

به گزارش مهر، همزمان با افزایش قیمت ارز در کشور، قیمت قطعات و کالاهای کامپیوتری در بازار ایران به طور سرسام آوری افزایش یافته و کلاهبرداری چند میلیاردی یک شرکت هندی پاکستانی از برخی تجار ایرانی باعث شده است این بازار روزهای بی ثباتی را سپری کند.

کلانتر بازدید : 476 نظرات (0)

مرکز توسعه و مدیریت اینترنت کشور ۱۰ شرکت اینترنتی - ISP - برتر ماه را از لحاظ متوسط سرعت و کیفیت دریافت و ارسال اینترنت به کاربران را معرفی کرد.

به گزارش مهر، جدول ISP های برتر اعلام شده از سوی مرکز توسعه و مدیریت اینترنت کشور - متما - در شهریور ماه سالجاری با توجه به متوسط سرعت و کیفیت دریافت و متوسط سرعت و کیفیت ارسال و تعداد تستهای انجام شده نشان می دهد که شرکت های ندا گستر صبا، شبکه ارتباط شبدیز، توسعه رسان پاسارگاد، پارس آنلاین، ندا رایانه، آریا سپهر، افروز، شاتل، افرانت و سرمایه گذاری اوراکل رتبه های اول تا دهم برترین شرکت های اینترنتی را از نظر میزان سرعت دسترسی مشترکان به خود اختصاص داده اند و به عبارتی در ارائه اینترنت به مشترکان خود کم فروشی نکرده اند.

کلانتر بازدید : 539 نظرات (0)

چند ماه پيش همراه اول هم مانند ايرانسل كه هر از چندگاهي بسته‌هاي تشويقي را در قالب جشنواره‌ها با عناوين مختلف به مشتركانش ارائه مي‌كند، خدماتي با عنوان بسته‌هاي رويايي همراه اول براي استفاده از سرويس اينترنت خود عرضه كرد كه مشتركان مي‌توانستند با ارسال پيامک به شماره 8088 ثبت نام و از آن استفاده كنند. اما درباره ويژگي‌هاي اين بسته‌ها مثل چگونگي و نحوه محاسبه هزينه، اطلاعات زيادي به متقاضيان داده نشد.

به گزارش ايسنا، هرچند اظهارنظرهاي مختلفي درباره كيفيت اين سرويس‌ها از سوي مشتركان همراه اول به گوش مي‌رسد كه عده‌اي راضي و برخي هم ناراضي از قطعي اين سرويس‌ها در برخي مناطق هستند و يا اينكه فكر مي‌كنند اين هزينه‌ها بعضا بيش از ميزان استفاده‌شان در قبض محاسبه شده و يا فلان بسته شامل روزهاي تعطيل رسمي هم بوده كه اطلاع‌رساني نشده بود.

کلانتر بازدید : 492 نظرات (0)

رئيس مركز توسعه فن‌آوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، در گفت‌وگويي با فارس، درباره نحوه فيلترينگ سايت‌هايي كه اقدام به انتشار محتواي مجرمانه‌ مي‌كنند، اظهار داشت: براي فيلترينگ، كارگروهي تشكيل شده است كه دبيرخانه آن در دادستاني كل كشور مستقر است و تعدادي از دستگاه‌ها از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي عضو اين كارگروه هستند.

بر اساس قوانيني كه در خصوص محتواي مجرمانه وجود دارد اگر در يكي از سايت‌هاي اينترنتي محتوايي منتشر شود كه از طريق اين كميته، مجرمانه بودن آن به اثبات برسد، سايت مربوطه فيلتر خواهد شد. گزارش‌هاي مردمي از طريق سايت «پيوندها» يكي از مهم‌ترين كانال‌هاي رصد محتواي مجرمانه در فضاي مجازي است.

عمدتا 99 درصد گزارش‌هايي كه از طريق مردم در خصوص محتواي مجرمانه در سايت‌هاي مختلف ارائه مي‌شود، مورد بررسي و رسيدگي قرار مي‌گيرد و در صورت اثبات مجرمانه بودن محتوا، اين سايت‌ها فيلتر مي‌شوند.

البته در مواردي ممكن است ملاحظاتي وجود داشته باشد كه خارج از روند وزارت ارشاد يا دستگاه‌هاي عضو باشد اما عموما در صورت تاييد گزارش‌هايي كه مبني بر محتواي مجرمانه از طريق سايت پيوندها انجام مي‌شود به فيلتر شدن اين سايت‌ها مي‌انجامد.

سايـت پيوندها به آدرس اينترنتي www.peyvandha.ir كه به جاي صفحه فيلتر شده ظاهر مي‌شود در واقع يك ظرفيت خوبي براي معرفي سايت‌هاي مناسب است كه طبق قوانين جمهوري اسلامي ايران در حال فعاليت هستند.

کلانتر بازدید : 500 نظرات (0)

گوگل با راه‌اندازي سايت براي ابزار كوتاه‌كننده آدرس‌هاي اينترنتي Goo.gl، به خدمات‌دهندگاني مانند TinyURL و bit.ly پيوست.

به گزارش ايسنا، سرويس كوتاه‌كننده آدرس Google URL در واقع ماه دسامبر گذشته و به‌صورت جزئي از نوار ابزار و فيدبرنر گوگل معرفي شد و از آن زمان در سرويس‌هايي مانند گوگل نيوز، بلاگر، نقشه گوگل، آلبوم‌هاي وب پيكاسا و گوگل مادراتور گنجانده شد اما اكنون صاحب يك سايت اختصاصي شده است.

کلانتر بازدید : 509 نظرات (0)

مديرعامل شركت ارتباطات زيرساخت از احتمال فيلترينگ اينترنت در لايه دسترسي به جاي اعمال در گيت‌وي، برقراري ارتباط تلفا و تفتان تا پايان سال خبر داد.

به گفته وي فعلا فيلترينگ يكپارچه است اما ممكن است در آينده براساس سياست‌هاي موجود تغييراتي اعمال شود؛ ممكن است اعمال فيلترينگ از گت‌وي (get way) به لايه دسترسي (ACCESS) منتقل شود؛ كه با توجه به اين موضوع كه قاعدتا حجم اطلاعات بيشتر مي‌شود پيچيدگي‌هاي خاص خود را خواهد داشت.

فارس: قبلا گفته بوديد كه فيلترينگ در كشور به صورت يكپارچه انجام‌ مي‌شود تا از فيلتر سليقه‌اي و نا‌منظم توسط شركت‌ها جلوگيري شود، اما عليرغم اين موضوع همين الان نيز تفاوت‌هايي در دسترسي برخي شركت‌ها ديده مي‌شود.

کلانتر بازدید : 509 نظرات (0)

این ویروس به جاي سرقت يا دستکاري اطلاعات ، به طور ويژه براي تصاحب سامانه هاي کنترل صنعتي مانند سامانه هاي نيروگاه ها ساخته شده است در عين حال ،اين ويروس بيشتر در ايران از جمله در چند رايانه شخصي کارکنان نخستين نيروگاه هسته اي ايران تاثير گذاشته است که امسال به بهره برداري مي رسد.

به گزارش آخرین نیوز کرم رايانه اي و ويرانگر استاکس نت تعجب کارشناسان را برانگيخته زيرا نخستين کرم رايانه اي است .

کلانتر بازدید : 615 نظرات (0)

بازار گوشی تلفن‌همراه که طی چند سال اخیر متأثر از برخی سیاستگذاری‌های غلط تعرفه‌ای، با فراز و نشیب بسیاری همراه بود این روزها متأثر از افزایش نرخ دلار و دینار و به‌دلیل نبود نظارت و نداشتن متولی کارآمد با نوسان بسیار شدیدی همراه شده است...

به نحوی که اکنون بسیاری از متقاضیان خرید گوشی تلفن‌همراه علاوه بر مشکلات قبلی در زمینه گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب، با نرخ‌های چندگانه گوشی در بازار مواجه بوده و این امر سردرگمی مصرف‌کنندگان و بی‌تفاوتی دست‌اندرکاران تنظیم بازار را به‌دنبال داشته است؛ با این شرایط، قیمت انواع گوشی تلفن‌همراه در بازار با افزایش 10 تا 30درصدی همراه بوده است.

کلانتر بازدید : 516 نظرات (0)

بحث‌هايي چون خدمات تصويري (چند رسانه‌يي) در خدمات اپراتور سوم تلفن همراه عنوان شده است، اما بايد پرسيد چگونه با پهناي‌ باند حال حاضر و بسترهاي مخابراتي اين موضوع تحقق خواهد يافت؟

محسن زندي در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اين مطلب و با اشاره به اين كه قبل از طرح موضوعاتي چون اپراتور سوم تلفن همراه، شركت زيرساخت و ساير مبادي مربوطه بايد زيرساخت‌هاي لازم را فراهم كنند، تصريح كرد: ‌يكسري از موضوع‌ها در حيطه وظايف اپراتورهاي خصوصي نيست و شركت ارتباطات زيرساخت بايد آن‌ها را انجام دهد.

کلانتر بازدید : 495 نظرات (0)

سرويس نقشه ديد خياباني گوگل براي قاره قطب جنوب آنتاركتيكا كه ساكنان آن را پنگوئن‌ها تشكيل مي‌دهند، راه‌اندازي شد.

به گزارش ايسنا، اين سرويس نقشه نگراني‌هاي حريم خصوصي بسياري را در برخي از كشورها برانگيخته اما بعيد است اين مشكل در اين منطقه كه ساكنان اصلي آن پنگوئن‌ها هستند، تكرار شود.

کلانتر بازدید : 654 نظرات (0)

 محسن حاتم در مصاحبه با واحد مرکزی خبر با اعلام شناسایی آی پی های آلوده به ویروس استاکس نت در کشور افزود: بیشترین آلودگی مربوط به رایانه های شخصی است البته ویروس استاکس نت روی این نوع رایانه ها عملیاتی انجام نمی دهد.

معاون وزیر صنایع و معادن علت آلودگی این نوع رایانه ها را نداشتن دیوار های امنیتی بالا در این رایانه ها بیان کرد.

کلانتر بازدید : 516 نظرات (0)

گوگل تصمیم گرفته است در یک پروژه حمل و نقل که نیروی مورد نیاز آن از طریق پدال زدن تامین می‌شود، مبلغ یک میلیون دلار سرمایه‌گذاری کند.

اخیراً گوگل تصمیم گرفته است به یکی از برندگان طرح موسوم به «پروژه ده تا صدمین»، مبلغ یک میلیون دلار اهدا کند.

کلانتر بازدید : 542 نظرات (0)

معاون شركت فناوری اطلاعات ایران گفت: آیین نامه ساماندهی آدرس های عددی اینترنتی تدوین شده و آماده ارسال به كمیسیون تنظیم مقررات است كه براساس این آیین نامه و با بهره گیری از "سامانه آدرس های عددی اینترنتی " تمامی آدرس های اینترنتی كشور شناسنامه دار و قابل پیگیری خواهد بود.

کلانتر بازدید : 615 نظرات (0)

هر روز پرکاربردتر از دیروز. شاید این جمله مشابه یک جمله تبلیغاتی باشد؛ اما این روزها مصداق بی‌چون و چراي دنیای فناوری است.

دنیایی که هر روز نسبت به روز قبلش تغییرات ملموس‌تری را شاهد است. به خصوص اگر قرار باشد در این بین رهبران فناوری جهانی تغییر شگرفي در روند تولید محصولات خود داشته باشند.
ظهور گوشی‌های دو سیم‌کارته شاید یکی از این تغییرات دنیای فناوری باشد. گوشی‌هایی که نمونه‌های چینی بی‌نام و نشان و بی کیفیتش شاید چند سالی باشد که در بازار تلفن همراه کشورمان پشت ویترین برخی از فروشگاه جا خوش کرده‌اند. اما در این بین و درحالی که دو سالی است شرکت کره‌ای سامسونگ بازار این نوع از گوشی‌ها را هدف گرفته است دیگر رقیب کره‌ای این برند یعنی ال جی نیز وارد این حوزه شده و طی یک سال گذشته یک مدل گوشی دو سیم‌کارته عرضه کرده است.

کلانتر بازدید : 524 نظرات (0)

به گزارش فارنت و به نقل از آی‌تی‌مدیا شرکت سونی اعلام کرد که اخیرا دسته‌های بازی یا به اصطلاح کنترلرهای بازی کنسول پلی‌استیشن ۳ از نوع جعلی و تقلبی آن در بازار مشاهد شده است.

سونی در صفحه هشدارهای خود به مشتریان ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان کرده است که این شرکت به مشتریان خود توصیه می‌کند که در هنگام خرید دسته‌های بازی بی‌سیم پلی‌استیشن ۳ احتیاط کامل را به عمل آورند و نسبت به فروشگاه محل خرید خود در خصوص کیفیت، اطمینان و اصل بودن جنس خریداری شده اطمینان لازم را کسب کنند.

تعداد صفحات : 2

درباره ما
پایگاه فرهنگی و تفریحی دیسکو ایرانیان ××× ثبت شده در ستاد ساماندهی پایگاه های ایرانی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • ویستا بلاگ
  • سرویس وبلاگ دهی
  • سایت ساز
  • سایت تفریحی و عاشقانه | Play Boy
  • Hamed.Sha2ow
  • سایت سرگرمی تفریحی نیکتاز
  • دانلود موزیک
  • .:: آتیش موزیک ::.
  • تور کیش
  • دانلودها|بازي فلش,نرم افزار,كليپ,عكس
  • ۞۝۩۞۝۩ آموزش لاغری (رایگان) ۞۝۩۞۝۩
  • تخصصی ترین سایت لاغری
  • (آموزش تخصصی لاغری (رایگان
  • دانلود آهنگ روز
  • ۩۞۩ ورود ممنوع ۩۞۩
  • عکس،فیلم،کلیپ،موزیک،آهنگ
  • دانلود فیلم و سریال روز
  • بزرگترین وب سایت تفریحی
  • ۩۞۩ مطالب خواندنی و دیدنی ۩۞۩
  • تور هند
  • پاتوق دخترا و پسرای ایرونی,عکس+دانلود+مطالب باحال+
  • ماسک کوچک کننده بینی
  • آموزه های زناشویی و شب زفاف
  • سیستم ابزاردهی وب تولزفا,افزایش پیج رنک و بازدید وبلاگ و وبسایت شما,کدهای ایکون و ترفندهای اینترنتی,دانلود و مطالب اموزشی برای اینترنت,اموز
  • سئو
  • تور ارمنستان
  • تور دبی
  • پاتوق دخترا و پسرا::محلی برای خوش گزروندن و حال کردن::دوست یابی و اشنایی با دوستان جدید::دانلود و جدیدترین اخبار روز::مطالب فوق العاده خنده دا
  • تور كيش
  • submit your ads for free
  • chiz sher
  • وطن پیک
  • بزرگترین مرکز/هنری/ورزشی/علوم کامپیوتر/علمی اموزشی وفرهنگی/
  • پورتال دانلود،اموزش و سرگرمی
  • فروشگاه ماه شاپ
  • tak20
  • کارت شارژ رایگان
  • مجله اینترنتی پا به پا
  • وبلاگ بارسلونا
  • آگهي رايگان
  • **JOMALATE ZIBA**
  • فرقـــوووووووون ایرانیان ( حتما یه سر بزن ضرر نمیکنی )
  • رو در رو
  • جوووووون بیا تووووووو حالشو ببر
  • بالا بردن بازدید وبلاگ (رایگان)
  • (◕‿◕)❤دانلود اهنگ❤(◕‿◕)
  • وبلاگ فرهنگی مذهبی مسجد
  • بزرگترین مرکز جوک خنده و sms
  • اکشن شاپ
  • فروشگاه sing
  • عكس
  • سیزده برترین وبلاگ چند رسانه
  • ▓◄سرگرمی تفریحی║بیا تو پاتوق►▓
  • متفاوت ترین وبگاه موزیک
  • سلامتی جنسی جسمی روانی +زیبایی
  • جنس هاي باحال
  • (***** تي ام گيمز-GAM3™**)
  • پسر محقق
  • دخمه دختر پسرهاي عاشق
  • اموزش اشپزی و شیرینی پزی
  • بهترین سرگرمی ها
  • سرگرمی , تفریحی, ورزشی
  • دانلودستان
  • دایرة المعارف بورس
  • کارآفرینی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد مشهد
  • گلوان دانلود
  • بــــیــــا تــــــو عـــزیـــــز
  • دانلودستان گیلوان
  • جدیدترین اس ام اس های روز
  • مرجع عکس
  • تفریحی و سرگرمی یاس
  • بزرگترین سایت تفریحی ایران
  • اولین دیسکو ایرانیان
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • پیوندهای روزانه
  • فان خونه (658)
  • عکس بامزه از رامبد جوان و همسرش (499)
  • یک دختر جوان، رییس پلیس خطرناک ترین منطقه + عکس (489)
  • عکس های کنسرت بسیار زیبای رضا صادقی در کرج (488)
  • دانلود مجموعه فیلم های آموزشی آیلتس Study English - IELTS Preparation Series 1-2-3 (497)
  • عکسهای دیدنی : زنان برای فروش در ویترین فروشگاه های زنجیره ای (439)
  • عکسهای دیدنی آواز خوانی هوگو چاوز با دختران اوکراینی! (482)
  • عکسهای دیدنی دختری زیبا که با جراحی پلاستیک شبیه هیولا شد (530)
  • عکس : گریه واقعی هنرپیشه زن مشهور ایرانی (511)
  • جشن تولد خاتمی (عکس) (467)
  • تصاویر جدید زیبا بروفه (565)
  • عکس های جدید پرستو صالحی (469)
  • عکسهای دیدنی با بهنوش بختیاری و مادرش (511)
  • عکسهای دیدنی بازیگران مطرح سریال قهوه تلخ بدون گریم .. (479)
  • انتخاب آرایشی که برازنده رنگ چشم‌هایتان باشد (479)
  • عکسهای رویایی و زیبا از طبیعت (514)
  • عکس نماز جماعت اعضای تیم ملی فوتبال دختران ایران (602)
  • عکس :دختران مجرد وعشوه گر در کنیا وقتی قصد ازدواج دارند (571)
  • پای حرفهای ثروتمندترین زن ایرانی + عکس (457)
  • عکسهای رونمایی نقاشی دیواری لاله اسکندری (444)
  • عکسهای نمایشگاه مد لباس اسلامی در مالزی (360)
  • اولین عکس‌ها از بازی میترا حجار و فریبرز عرب‌نیا در خاک و آتش (443)
  • دخترها SMS را بیشتر دوست دارند یا پسران؟! (369)
  • مصاحبه همراه با تصاویر متفاوت از مهناز افشار در سوئد (351)
  • فیلم:پسر بچه ای که فوتبالیست مشهور را سرکار گذاشت (377)
  • جنجالي ترين صحنه داربي 69 (عکس) (437)
  • عکس : سفر دختران و پسران ايراني براي شرکت در مسابقه رقص و خوانندگي در امارات (397)
  • عکس: همسر احمدی نژاد در ضیافت ناهار همسر رییس جمهور لبنان (502)
  • عکس های جدید نیوشا ضیغمی (440)
  • عکس های جدید بهنوش بختیاری (405)
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1565
  • کل نظرات : 96
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 15
  • آی پی امروز : 77
  • آی پی دیروز : 154
  • بازدید امروز : 91
  • باردید دیروز : 259
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 1,758
  • بازدید ماه : 19,065
  • بازدید سال : 84,857
  • بازدید کلی : 3,088,653